Meni
Iverpan i ljudi / Iza kulisa

Drago Sikirić – Najljepši rođendanski poklon došao je od kolega iz Iverpana – vožnja u trkaćem Porscheu

Drago Sikirić, prodajni savjetnik, kaže da su u zadarskom Iverpanu svi kao obitelj. Uključujući i kupce.

Drago obožava automobilske utrke. “Ostaneš bez zraka, kao da ti je netko izbio zrak iz pluća”, opisuje Drago osjećaj ulaska Porscheom u zavoj na nizbrdici na Nurburgringu, poznatoj trkaćoj stazi. “Pri kočenju su G-sile toliko jake da osjećaš kako ti se miču organi u tijelu. Kad auto ubrzava, imaš dojam da udaraš u zid, malom brzinom. Tako te pojasevi prisiljavaju da udaraš u sjedalo”, govori Drago Sikirić o tome kako je voziti se u rođendanskom poklonu koji je dobio od kolega u Iverpanu. Porsche 911 RS GT2 MR je polutrkaći automobil, ima 700 konjskih snaga i do stotke stiže za 2,8 sekundi. Brže nego što je potrebno za izgovoriti njegov naziv.

Kupac mora znati što je kupio, to je najbolji pristup. Ljudi se vraćaju u trgovinu u kojoj su bili zadovoljni onime što su kupili, onda takvu trgovinu preporuče i drugima, tako se širi glas kvalitete i pouzdanosti

Drago je kao rođendanski poklon dobio vožnju tim automobilom na Nurburgringu. “Duje je sve organizirao. Svaki rođendan se proslavi među kolegama, svatko dobiva dar od kolega, takav je običaj kod nas u Iverpanu. Svi smo kao obitelj, tako i proslavljamo rođendane”, kaže Drago. U njegovu slučaju je, zahvaljujući trudu kolege koji se angažirao oko ambicioznog poklona sve bilo posebno.

“Cijela radionica, skladište, svi trgovci, ali i stolari, oni koji ne rade u Iverpanu su sudjelovali u tome, dali su novac za moj put”, govori Drago Sikirić, prodajni savjetnik. Drago je, jednostavno, prema mišljenju kolega, najbolji prodajni savjetnik u zadarskom Iverpanu. Svakako je omiljen. Obožava utrke, posebno MotoGP i Formulu 1, a voli pogledati i druga sportska natjecanja, posebno olimpijske igre i prvenstva u atletici. Ali, to je izvan Iverpana i radnog vremena.

“Maloprodaja je mali novac, ali je veliki glas, a to nam je bitno”, ističe Drago o tome zašto je bitno posvetiti pažnju kupcima.

“Sve što radim, trudim se raditi promišljeno. Nisam od onih koji se bace u nešto i onda se snalaze. Volim ranije isplanirati kako da radimo najefikasnije i najbolje”, veli Drago i pritom misli na situacije kada zajedno s kupcima kreira rješenje. Pomaže im pri odabiru najboljeg materijala za uređenje njihovih prostora. Ističe kako se u njegovu poslu prodajnog savjetnika isprepliće jako puno psihologije, marketinga, tehničkog znanja i iskustva iz trgovine.

Mi smo specijalizirana trgovina, ne poslujemo temeljem količine nego kvalitete. Puno toga ovisi o trgovcima, o njihovim interesima da kupcima posvetimo vrijeme i pokažemo sve o proizvodu

“Moraš vjerovati u proizvod koji prodaješ” ističe kao ključan stav koji trgovac mora imati. “Moraš biti siguran da je ono što nudiš kvalitetno, da je najbolje, da si probao taj proizvod jer se tada entuzijastičnost prenosi i na kupca”, kaže Drago.

“Važno je pogoditi ono što kupcu treba, shvatiti zašto mu je neki proizvod privlačan. Potrebno je razumjeti kupca”, govori Drago o različitim motivima kod svakog kupca. “Neki ljudi žele popust, drugima je važniji dizajn, trećima je primarna kvaliteta”, kaže Drago koji je u svijetu trgovine posljednjih deset godina.

“Kupac mora znati što je kupio, to je najbolji pristup. Ljudi se vraćaju u trgovinu u kojoj su bili zadovoljni onime što su kupili. Takvu trgovinu onda preporuče i drugima, tako se širi glas kvalitete i pouzdanosti”, definira Drago uspješnu formulu.

“Mi smo specijalizirana trgovina, ne poslujemo temeljem količine nego kvalitete. Puno toga ovisi o trgovcima, o njihovim interesima da kupcima posvetimo vrijeme i pokažemo sve o proizvodu. Često im to pokazuju stolari. Tada kupci točno znaju što su kupili. To je bitno”, kaže Drago. Tumači kako je izuzetno bitno da kupci točno znaju što mogu i trebaju očekivati od proizvoda koji kupuju. “Neki kupci čak i ne znaju što im treba, a pritom ne znaju ni objasniti što im treba. To je zahtjevno jer mi trgovci nismo u njihovu prostoru”, opisuje Drago zahtjevnost posla.

Zagovara pristup profesionalnosti što u slučaju izrade namještaja znači da stručnjaci – stolari – izrađuju namještaj, a kupci ih angažiraju jer je bolje da namještaj izrađuje netko tko je vješt u tome, nego da kupac iskušava vlastite vještine izrađujući namještaj, a o tome ne zna dovoljno. Bolje je da kupac radi svoj posao i zarađuje novac koji će investirati u materijal i rad majstora, stolara, nego da uči kako sastaviti elemente namještaja.

“U kupovini se često dogodi da ljudi na kraju odluče promijeniti i više toga nego kada planiraju novi namještaj. Jednostavno, shvate da bi bilo bolje umjesto samo jednog dijela kuhinje promijeniti još koji element”, govori Sikirić.

Drago Sikirić je u Iverpanu od otvaranja zadarskog centra. Prije početka je bio na dvotjednoj obuci u Zagrebu, iako je u trgovini posljednjih deset godina. “Prijem je bio odličan, bio nam je osiguran ne samo smještaj u Zagrebu nego i dnevnice. To nisam nigdje drugdje dobio”, kaže Drago koji je prije Iverpana bio i u drugim tvrtkama. Za Antonia Lonića, svog šefa, kaže da je strog, ali da je to opravdano jer se sve napravi kako je potrebno.

“Svi smo kao obitelj, pazimo jedni druge, čuvamo se i pomažemo si. Kada netko nema dobar dan, onda se to lakše prebrodi s kolegama koji pokazuju razumijevanje i interes”, kaže Drago dodajući da svi na radnom mjestu provodimo čak i više od trećine života. Zbog toga je izuzetno važno da su svi međusobno dobro, da rade u dobrom, pozitivnom okruženju. Slične odnose nastoje graditi i s kupcima. Često razgovor pobjegne u neobvezne, a važne teme.

“Pitamo ih kako su, jesu li im ozdravila djeca, jesu li popravili automobil. Kao da nas ne povezuje samo posao”, opisuje Drago. Dodaje da je jako važno kada se ljudi dobro osjećaju pri dolasku u Iverpan.

Mišićna distrofija, bolest s kojom se nosi, ne priječi ga da ostvaruje ono što voli, putovanja. Godišnje odmore koristi da bi što više putovao, a pritom izabire razna mjesta po Europi. Sjedne za volan i krene. Tako je kolegama ispričao da želi na trkaću stazu, a onda su mu poklonili dar koji nije očekivao, nezaboravno iskustvo u Nurburgringu. On je samo trebao otputovati. Prije dvije godine je planirao otići u Švedsku, ali je umjesto toga dobio nezaboravan poklon. Prošle je godine odjurio u Švicarsku. Za ovu godinu još nije napravio plan, ali svakako će biti neka avantura.